já

ppc
reklama

REmarketing / reklama na Facebooku 

PPC kampaně nebo PPC reklama je taková reklama, kde platíte až za nějakou akci, tedy např. za kliknutí na vaši reklamu. Standardně v internetové reklamě platíte za zobrazení vaší reklamy, kupujete tedy např. 1.000.000 zobrazení banneru. U PPC reklamy však platíte až za proklik a zjednodušeně řečeno, pokud se váš banner zobrazí milionkrát, ale klikne na něj jeden člověk, zaplatíte pouze za to jedno kliknutí a to třeba 5 Kč (toto berte jen jako příklad:-).

Já využívám dva nejpoužívanější PPC systémy v ČR a to Google Adwords a Seznam Sklik, i když preferuji Google Adwords a PPC na sociální síti Facebook.

Standardní ukázkou PPC kampaně můžete vidět ve vyhledávači a výsledku vyhledávání na dotaz po pravé straně. Zde vidíte inzeráty, které jsou právě v rámci systému PPC.

Jaké jsou reklamní formáty u PPC kampaní?

U kampaní placených za proklik, tedy PPC kampaní, můžete využít dva typy inzerátů. Textový inzerát a bannerovou reklamu. Textový inzerát můžete zobrazovat ve vyhledávání s cílením na klíčová slova nebo také v obsahové reklamní části (či u remarketingu) na webech, které mají nasazen systém Adsense (a těch jsou miliony).

Lze PPC reklama cílit?

Ano, PPC inzeráty můžete skvěle cílit. Ve vyhledávání je můžete cílit na zemi a na klíčová slova, která potenciální zákazník hledá. U reklamní sítě a remarketingu pak cílit můžete podle také podle klíčových slov, podle lokality, … , ale také podle zájmů uživatele. Reklama se mu pak bude zobrazovat jen na tématických webech.

Remarketing - cílíte na ztracené návštěvníky webu

Remarketing je poměrně mladý obor v rámci PPC. Díky remarketingu v Adwords a nově také v rámci retargetingu v Sklik můžete textovou či grafickou reklamu zobrazovat jen těm uživatelům, kteří již byli na Vašem webu. A také třeba jen v příslušné sekci a pak jim po celém internetu zobrazovat banner s tématikou té jedné konkrétní sekce.

Zásah na toho jednoho konkrétního návštěvníka je po návštěvě Vašich webových stránek obrovský, protože od té doby, co web opustí, téměř všude uvidí vaše bannery vyzývající jej k návratu a s návrhem např. nějaké slevy. Výrazně si tímto způsobem vedení kampaně můžete zvýšit šance na konverze.

Chcete vědět, jak remarketing funguje? Více se dočtete na mém blogu nebo mě rovnou kontaktujte, rád Vám poradím.

 

PPC reklama na Facebooku

Facebook je dnes největší sociální sítí světa a samozřejmě i zde lze zobrazovat vaší reklamu. De facto jsou dvě možnosti, kde lze inzerci zobrazovat a to v pravém sloupci a jako promoted posts (tedy sponzorované příspěvky, možno až od 200 fans). Výhodou reklamy na Facebooku je, že ji můžete velmi přesně zacílit na konkrétní skupinu fanoušků  nebo dokonce na konkrétní fanoušky.

Cílit na Facebooku můžete třeba podle pohlaví, věku, vzdělání, na město či obci/kraj, ale také na zájmy. A v rozšířeném cílení můžete dokonce cílit jen na konkrétní uživatele podle jejich emailové adresy (pokud se pod ní přihlašují do Facebooku). 

Vybraní klienti